Reunion 3rd SKSK 97-02 ( Gunung Dato' dari Blog Muzakkir)

So kali ni, aku nak cite pasal gunung dato..terletak kat rembau dan mempunyai ketinggian 2900 m dari aras laut..tinggi tak tinggi jugak la..2 jam la mau sampai ke puncak die...seawal 6 pagi sudah tepakcak menunggu ketibaan ahli pendaki yang juga merupakan membe2 sekolah rendah aku,..

nak dijadikan cite..seramai 9 orang ahli berjaya sampai ke gunung dato tu..meskipun ade yang terlewat bangun dan sebagainya...bertolak punye bertolak..sampai le ke lokasi yang diidamkan tu...pendakian bermula seawal 8 pagi dan pagi tu agak sejuk dan nyaman ibarat seperti berada di sydney, Australia (macam aku penah gi lak australia tu)...

naik punye naik..tak sampai2 gak....aku pikir mase tu, gunung ni macam da takde penghujung,..tp akhirnye, aku sampai la jugak...aku ngan afiq berjaya sampai awal ke puncak sebab aku ngan die berlumba lari semasa mendaki.,keje gile...!!penat die jangan cakap la....




orang kate...kat puncak gunung tu ade tapak kaki hang tuah...haish..hang tuah hilang ntah kemana..tapak kaki die jugak yang die tinggalkan..tinggallah duit emas ke , perak ke..best la sikit nak bawak balik sebgai kenangan kan..hehe..

Selepas mendaki tu...sume da bantai lapar!!singgah la sekejap kat pekan rembau mencari warung2 untuk lepak...cari2 punye cari warung..warung mamak jugak jumpe...bantai,,janji kenyang!




ok la...aku nak cite panjang pun..tak ley sangat sebab tadi ade satu kejadian buruk belaku maa..tangan aku terseliuh gara2 nak parking moto orang lain...satu motor satu line sudah..ni parking makan sampai dua line...ni la manusia..seliuh tak seliuh mase tu,,janji aku dapat tengok KL GANGSTER...ok la sume, aku tinggalkan gambar2 kenangan untuk korang k...nite.. salam ;p






  


Rakaman dari puncak gunung dato'...




SUKA ENTRY INI?LIKE LA.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright Alumni SKSK
Copyright ©.Design by Mizs Azney